Projecten archief

Nieuwe tassen voor Straatnieuws Utrecht

April 2014

Eén van onze eerste projecten in 2005 was het sponsoren van tassen voor de Utrechtse verkopers van het Straatnieuws. Die tassen zijn inmiddels verdwenen, dus hoog tijd voor een nieuwe aanvoer.

Een nieuw dak voor de St. Jozefschool in Paramaribo

April 2008

Eind maart kregen we een aanvraag voor sponsoring van Rob van Oene. Als eindstage voor zijn Pabo opleiding ging hij naar de St. Jozefschool (primair onderwijs)in Paramaribo, Suriname. Hij zag dat op de school veel basiszaken ontbraken, zoals schoolboeken, schrijfmateriaal en schoolbanken en stoelen.

Pension Singelzicht

Maart 2007

Op 21 maart 2007 zijn we op bezoek geweest bij Pension Singelzicht. Dit is een opvanghuis voor zwerfjongeren van 17 tot 23 jaar. Dit huis is vrij uniek, omdat de jongeren niet alleen de basisbehoeften van Bed, Bad, Brood maar ook Begeleiding en Buitenzorg (=nazorg).

Stichting Mama Alice

November 2006

Hoofddoel van deze stichting is het verbeteren van de situatie van straatkinderen in ontwikkelingslanden.

Nieuwe donatie Biblionef

April 2006

In 2005 heeft stichting Olrik Biblionef gesteund in de vorm van boeken voor een school in Suriname. Het doel van Biblionef is om alle kinderen in arme gebieden te laten lezen.

Speeltoestellen voor Stichting Kinder-en Jeugdpsychiatrie Oost Nederland

Januari 2006

SKJPON biedt psychiatrische behandeling en zorg aan kinderen en jeugdigen tot 18 jaar. In de provincies Overijssel en Gelderland zijn zij met zeven centra aanwezig. De Ederhorst en Het Eeveld in Ede maken deel uit van deze centra.